ΜΠΕ : Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και καταστρατηγήσεις

Η περιβαλλοντική αδειοδότηση ήταν και θα είναι μέχρι σήμερα η Αχίλλειος πτέρνα…. ένα από τα κρισιμότερα στάδια για την έναρξη μιας επένδυσης, τουτέστιν για «ανεξέλεγκτες σφραγίσεις του εδάφους» και αλλοίωση του οικολογικού ενδιαιτήματος. Αστέρας Βουλιαγμένης και σχετ.επενδύσεις.

Σήμερα μάλλον… και τότε, το ΥΠΕΚΑ διευκόλυνε αφάνταστα τους εργολήπτες και εμπλεκόμενους φορείς.

Πηγή: Με απλή αίτηση και με εξπρές διαδικασίες οι άδειες περιβαλλοντικών όρων | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/26867/me-apli-aitisi-kai-me-expres-diadikasies-oi-adeies-perivallontikon-oron#ixzz2n4HzrmrR

Κοινόχρηστο δασικό Πεδίον του Αρεως

Την 17/1/2008 το Ελεγκτικό Συνέδριο…. και κατόπιν της καταθέσεως των στοιχείων σε αυτό, (18/12/2007,αρ.πρωτ.60313) εξουσιοδοτεί την πρώην Υπερνομαρχία να εγκρίνει από ΜΟΝΗ της σύμφωνα με την 37/27/11/2007 απόφαση, εάν είναι οικολογικό το πολυδιαφημισμένο απο τα ΜΜΕ «Σχέδιο Αναπλάσεως » για το Πεδίον του Αρεως (σχετ.έγγραφο 16938/23/4/2004) αφού…… ΦΥΣΙΚΆ πρώτα φρόντισε να το απαλλάξει – αποδεσμεύσει από την έγκριση περιβαλλοντικής αδειοδότησης.!!!!!!!
Κατ’αυτόν τον τρόπο η ίδια η πρώην Υπερνομαρχία «νυν Περιφέρεια» το εγκρίνει ως οικολογικό !…. και κατόπιν…. ΈΡΧΕΤΑΙ…….. «Ως ΘΕΟΣ» … …..και εγκρίνει την έγκριση που χορήγησε ……..η Νομαρχία στον εαυτό της.!!!!!!!!

Και έτσι Άπαντες ενδύθηκαν, η μεν «πρώην Υπερνομαρχία»…… την αιγίδα της Νομιμότητας, το δε Ελεγκτικό Συνέδριο την Τήβεννο.!!!!!!!!!!!! …………………………και Καλά κρασά – Καλά Μπετά-καλά Μάρμαρα παντού …….και εσύ φορολογούμενε λαέ………………πλήρωνε για διογκωμένες οικοδομικές κατασκευές και για ανύπαρκτες, μέχρι σήμερα, αναδασώσεις – δασικές αναπλάσεις !!!!!!!!!!!!!!!!

και Ο Νοών Νοείτω………..
και η συνέχεια………………. «επί της οθόνης». !!!!!!

πηγή…http://kyameftopedioareos.blogspot.com

Επι του καυτού Θέματος.

Η ΜΠΕ… { Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων } συνιστά δεσμευτικό – τυπικό αλλά και ουσιαστικό στοιχείο για τη λήψη μιάς συγκεκριμένης απόφασης, δηλαδή για την έκδοση διοικητικής πράξης.

Οι ενδεχόμενες ανεπάρκειες – ασάφειες και πλημμέλειες που εντοπίζονται στο περιεχόμενο της, συνιστούν λογικά λόγω ακύρωσης της εν λόγω πράξεως.

Οταν λοιπόν υφίσταται ζήτημα επιστημονικής αβεβαιότητας αναφορικά με τους κινδύνους βλάβης της υγείας ή του περιβάλλοντος, η επιστήμη του ¨Δικαίου του Περιβάλλοντος¨ θέτει ως επισήμανση, ότι οφείλεται να περιλαμβάνονται και οι διατυπωθείσες, έστω και μειοψηφούσες στην επιστημονική κοινότητα – απόψεις.
Τούτο δε, ειναι απαιτητό σύμφωνα με την επιστήμη, καθότι η Διοίκηση οφείλει να σταθμίση εάν η χορήγηση οιανδήποτε μορφή αδείας ή απαλλαγή
( απο έγκριση περιβαλλοντικής αδειοδότησης ) έρχεται σε αντίθεση με την προστασία των γνωστών θεμελιωδών δικαιωμάτων, όπως αυτά προσδιορίζονται απο το Σύνταγμα και τους Κοινοτικούς νόμους και συγκεκριμένα το δικαίωμα για ενα υγιές περιβάλλον { άρθρο 24 παρ.1.Σ } και το δικαίωμα στη προστασία της υγείας {άρθρο 5 παρ.5.Σ }.
Ειδικότερα προκύπτει ότι, η ΜΠΕ που αποτελεί προυπόθεση για την έγκριση οποιασδήποτε αδείας, όταν στηρίζεται σε ανεπαρκή στοιχεία και πλημμέλειες, που….συνίστανται στην απουσία των αντίθετων επιστημονικών απόψεων { οι οποίες αν αποτυπωνώντουσαν – καταγράφονταν – αποκαλύπτοντο….θα οδηγούσαν ενδεχομένως σε λήψη άλλων διαφορετικών μέτρων πρόληψης }….δέν ειναι αντικειμενική, ούτε επαρκώς τεκμηριωμένη και ως εκ τούτου η ως άνω ελεγχόμενη πράξη που στηρίζεται σε αυτές να καθίσταται…….παράνομη.

Το ζήτημα λοιπόν της διαθεσιμότητας επιστημονικών τεκμηριωμένων τεχνικών δεδομένων { π.χ αεροφωτογραφιών – τοπογραφικών και αρχιτεκτονικών σχεδίων εφαρμογής – μετρήσεων εργαστηρίων – Τεχνικών Εκθέσεων και γνωματεύσεων } αφορά στον εξωτερικό έλεγχο νομιμότητας, ενω αυτά που σχετίζονται με την αξιοπιστία, αφορούν στόν εσωτερικό έλεγχο.

Οι δύο προαναφερθέντες έλεγχοι, μπορούν λογικά να ικανοποιήσουν το συγκεκριμένο στάδιο νομιμότητας και ουσιαστικά πλέον να εξασφαλίσουν την αποτελεσματική τήρηση – διασφάλιση της γνωστής και θεμελιώδους Αρχής της Προφύλαξης, εργαλείο της αειφόρου ανάπτυξης.

Αρχή της Προφύλαξης, η οποία καθιερώθηκε στο σκεπτικό της Αρχής 15 του Ρίο και για πρώτη φορά στο γίγνεσθαι της ευρωπαικής ένωσης, της συνθήκης του…….. Μάαστριχτ ( άρθρο 130.παρ.2 ).
Συνθήκη που απαριθμεί τις αρχές της κοινοτικής – περιβαλλοντικής πολιτικής, αρχές της πρόληψης, της αποτροπής – καταπολέμησης της ρύπανσης στη πηγή και….φυσικά του γνωστού σκεπτικού της αρχής… ¨ο ρυπαίνων πληρώνει¨, εξασφαλίζοντας κατά τέτοιον τρόπο την υπεροχή των απαιτήσεων που συνδέονται με την προστασία των συμφερόντων αυτών………επι των εκάστοτε οικονομικών συμφερόντων.

Αρχή της προφύλαξης: Εργαλείο ελέγχου της νομιμότητας και αποτροπής της ταχείας υποβάθμισης του περιβάλλοντος. Λειτουργεί επίσης απο κοινού και με την αρχή της Επικουρικότητας – Συνυπευθυνότητας – Αναλογικότητας, γεγονός που προυποθέτει απο την Δικαιοσύνη ότι, για να εκτιμήσει αν τα προφυλακτικά μέτρα ειναι τα αναγκαίως κατάλληλα και απαιτούμενα, οφείλει να προβεί σε εις βάθος αξιολόγηση και τελικά στάθμιση αυτων των δεδομένων, σύμφωνα με την οποία τα λαμβανόμενα μέτρα, δέν πρέπει να ειναι δυσανάλογα ως προς τον……… επιδιωκόμενο σκοπό.

Η παραβίαση της εν λόγω αρχής, αποτελεί λόγο ακυρώσεως της προσβαλλόμενης πράξης. Συνταγματικού επιπέδου κατοχυρωμένα δικαιώματα και άμεσης ισχύος κανόνες δικαίου που δημιουργούν δεσμευτικότητα έναντι όλων των πολιτειακών οργάνων. Βλέπε σχετ.απόφαση Ολομελείας του Αρείου Πάγου. 40/1998.

Εξάλλου η προσβολή του περιβάλλοντος συνιστά ταυτόχρονα και προσβολή θεμελιωδών δικαιωμάτων και ειδικότερα του δικαιώματος στην προστασία της ιδιωτικής ζωής και της κατοικίας….( άρθρο 8 & 2 ΕΣΔΑ. ευρωπαική σύμβαση δικαιωμάτων του ατόμου ).

Επίκληση της αρχής της προφύλαξης γίνεται, όταν μία διεργασία κρίνεται δυνητικά επικίνδυνη απο τον προκαταρκτικό επιστημονικό έλεγχο, μολονότι τα επιστημονικά δεδομένα ειναι ανεπαρκή για πλήρη αξιολόγηση του κινδύνου.

Τρείς ειδικές αρχές πρέπει να διέπουν την προσφυγή στην αρχή της προφύλαξης.

• Να επιδιώκεται η πληρέστερη επιστημονική αξιολόγηση και να προσδιορίζεται ο βαθμός επιστημονικής αβεβαιότητας.
• Να αξιολογείται ο κίνδυνος και οι πιθανές συνέπειες πρίν την λήψη κάθε απόφασης.
• Να ειναι δυνατή η πρόσβαση στα επιστημονικά πορίσματα, σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, με διαφανείς διαδικασίες.

Χαρακτηριστική ειναι η Οδηγία 85/337, όπως αντικαταστάθηκε απο την 97/11, αρχή της προληψης – της προφύλαξης, σχετικά με τις επιπτώσεις ορισμένων δημοσίων – ιδιωτικών έργων στο περιβάλλον, π.χ.

1) Των στοιχείων του περιβάλλοντος που ενδέχεται να θιγούν σημαντικά απο το μέγεθος του υπο πρόταση έργου { πληθυσμού της πανίδας – χλωρίδας του εδάφους, του νερού, του αέρα, κλιματικών παραγόντων κ.λ.π.

2) Την συσσώρευση με άλλα ήδη υπάρχοντα έργα.

3) Την χωροθέτηση σε σχέση με την υπάρχουσα χρήση γης.

4) Τόν σχετικό πλούτο – ποιότητα – αναγεννητική ικανότητα των φυσικών πόρων.

5) Την ικανότητα απορρόφησης του φυσικού περιβάλλοντος – ενδιαιτήματος.

Και ο νοών νοείτω.

Πολύκαρπος Μαρκαράς Αρχ.Μηχ.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s